Tema 2: Girişimci Zihniyetin Özendirilmesi
Dünyada pek çok eğitim kurumu tarafından girişimcilik önemsenmekte ve özendirilmektedir. Hükümetler, girişimciliği öncelikli bir konu olarak gündemlerinde tutmakta ve öğrenciler arasında girişimci bir zihniyetin
geliştirilmesine yönelik elverişli bir ortam tasarlamak için çaba göstermektedirler. Birçok kurum ve eğitmen, öğrencilerin yaratıcı düşünme ve karar verme becerilerini geliştirmeleri için gayret
etmektedir. Ayrıca, inovasyon konusu, Avrupa Komisyonu'nun (2008) girişimcilik eğitimleriyle öğrencilere kazandırılması beklenen zihniyetle ekonomik potansiyel yaratacağına inandığı alanlardan biridir. Yenilikçilik (inovatiflik) ve proaktiflik
becerilerine ek olarak, girişimci yön; risk alma, büyüme-odaklılık, özerklik ve rekabetçilik gibi özellikleri de içerir. Bu tür nitelikler de öğrenilebilir ve özendirilebilir. Bazı bireyler, psikolojik
özellikleri veya aile geçmişleri nedeniyle, girişimciliğe veya girişimci zihniyete sahip olmaya daha yatkındırlar.
Kültür, çalışma ya da iş süreçlerinde önemli bir rol oynar. Aynı doğrultuda kültürel değerler, bir toplumun girişimciliği cazip veya cazibesi olmayan bir mesleki tercih olarak nasıl gördüğünü
de belirler. Girişimcilik düzeyi kültüre dayalı olarak ülkeden ülkeye geniş bir şekilde değişir ve örneğin öğrencilerin uluslararası deneyimleri, girişimci zihniyeti güçlendirebilir. Belirli kültürel
boyutlar, bireysel faktörler ile girişimci niyet arasındaki ilişkiyi güçlendirebilecek veya zayıflatabilecek niteliktedir.
Dolayısıyla, yukarıdaki hususlar bağlamında, konferansa uygulamalı (emprical) ve kavramsal araştırma makalelerinin, halen devam eden çalışmaların, genişletilmiş özetler veya vaka çalışmalarının sunulması ve tartışılması beklenmektedir.
Konu Kapsamı
Konferansa sunulacak bildiriler için önerilen konular aşağıdadır: İlgili başka konular da önerilebilir.
- Girişimci zihniyetin ve girişimciliğin desteklenmesi
- Z Kuşağı'nın girişimciliğe yönelik tutumu
- İnovasyon ve girişimcilik
- Girişimci zihniyetin bireysel yönleri
- Girişimcilikle ilgili kültürel yönler